Autostopem z kijkiem

Kiedy pierwszy raz zobaczyłem zawodowy kijek narcystyczny do robienia samo- jebek zgłupiałem jak sarna na autostradzie. Pulchna Azjatka niemal rozdeptała mnie wpatrzona we własny obraz w ekraniku ajfona umocowanego na teleskopowym wysięgniku. Oto ludzkość weszła na kolejny poziom egocentryzmu i masturbacji własnym ego- pomyślałem ratując się ucieczką na parapet sklepowej wystawy.

Jest jednak ktoś, kto zmienił moje podejście do tych kijów samobijów. Okazało się, że z tym żałosnym samo- sprzętem można zrobić męską rzecz. Bo czym jest to, co robi młody Michał Pater, jak nie mocno męską rzeczą.

Zafascynowany Rosją i Syberią (co doskonale rozumiem i sam kiedyś przeżywałem) ruszył autostopem w poprzek tej pijanej i szalonej części świata. Jest dobrze przygotowany sprzętowo, ale absolutnie nie finansowo (200 pln w kieszeni). Ma mnóstwo ciekawej wiedzy i za to można wybaczyć mu umiejscawianie się w centrum reportażu. Pije jak student na wakacjach w Rosji i nie wstydzi się dokumentować i pokazywać tego, co się dzieje (w przeciwieństwie do innych samo- dokumentalistów, którzy filmować się boją i jedynie po fakcie opowiadają o tym, co się wydarzyło).

Na kanale Autostopem Na Koniec Świata na youtubie ukazuje się cykl dokumentujący podróż Autostopem na Kołymę (W Pizdu na Krzywy Ryj). Jest to esencja wolnego reportażu i Internetu. Jest to zarówno telewizja, jak i podróż współczesnych czasów. Michałowi Paterowi pozostaje życzyć szczęścia we włóczęgach i jak najwięcej udanych przygód, a dziś polecam krótki trailer całej serii.

Skomentuj

