Post 444

Cadillac chciał kiedyś sprzedawać w Niemczech swój nowy model auta- Złotą Mgłę. Na miejscu okazało się, że dla Niemców wyszło Złote Gówno. Golden Mist po niemiecku takie ma znaczenie. Również z Chinami nie ma lekko. Chińczyk niechętnie pojedzie samochodem z napisem Śmierć krzyż śmierć, czyli 4×4. Bo cyfra 4 w chińskiej kulturze oznacza śmierć oraz pecha.
Kiedy otrzymałem ostatnią wypłatę rzuciłem okiem na nowiutkie banknoty z maszyny. Wszystkie z serii L4W4404… Pokazałem znajomej, a ona na to, że „Dao mei, dao mei”. Czyli nieszczęście. Z jednej strony to e-tam. Z drugiej to IMG_8995Czterej pancerni nie zrobili w Chinach furory, a w Mongolii, to starsi ludzie znali.
Wszystko przez to, że Chińczykom cyfra ta brzmi jak słowo śmierć. Ma tylko inny ton w wymowie. A kiedy pytają mnie czemu dla nas 13 jest pechowa, to im odpowiadam, że 1+3=4 i kiwają głowami z aprobatą, choć tak naprawdę to nie wiem czemu.
Dla zbalansowania negatywnej energii czwórki mamy tu cyfrę 8. Wszystkie firmy, a szczególnie agencje nieruchomości zabiegają o jak największą ilość ósemek w numerach telefonów i infolinii. I absolutnie żadnych czwórek.
Aha i jeszcze jedno. Numer mojego mieszkania zaczyna się od 13, bo to trzynaste piętro. Tylko dlaczego to wszystko piszę? A dlatego, że „Dao mei, dao mei”, ale o tym następnym razem.

5 uwag do wpisu “Post 444

  1. Bardzo ciekawy wpis. Nie wiedziałem że w Chinach nie są popularne samochody 4X4?
    Ale gdzie kraj, tam obyczaj. Słyszałem że w Polsce uważa się za pechowy numer 666, chociaż to dziwne, bo ten numer jest podobno na tronie papieskim. Nigdy nie mogłem pojąć, dlaczego pewne numery są pechowe?

    • Dlatego uważam że pod względem przesądów, my biali jesteśmy daleko za Murzynami. To śmieszne, ale ludzie z Europy jadą zobaczyć tradycje murzyńskie i wydaje im się że Afryka jest zacofana. Tym czasem to Europa jest zacofana z tymi ich przesądami i numerami. Aż wstyd.
      O Chinach nie wiem, ale wygląda z tego wpisu, że też zacofani, tak jak Europa. Tylko że wierzą w 444 a w Polsce w 666.

  2. 13 to podobno ze względu na 12 Świętodobrych apostołów i trzynastego już Nietakdokońcadobrego. Ale chyba raczej 12 apostołów wzięło się od mendla czy tuzina jako dobrej liczby. Fajny blog i fajny pomysł na przygodę. Nie lubię korporacyjnych „Wielce Ważnych Ekspatów” bo oni tak naprawdę nigdzie nie podróżują tylko mają swój pieprzony kubik w innej strefie czasowej.
    Przypomniało mi się jeszcze że czasem nawet dobre numery nie są pożądane przez Chińczyków jak ich zestawienie brzmi podobnie do : „brudna-śmierdząca-żeńskie narządy płciowe”
    Cenami mieszkań mnie zabiłeś- chciałem się do Shenzhen właśnie przeprowadzać.
    Pozdro z umiarkowanych tropików

    • Rowniez pozdrawiam i dzieki za pozytywny komentarz 🙂 mnie czasem naciaga jak widze blogi „Wielce Ważnych Ekspatów” (jak to nazwales zdrabnie) lansujacych sie na gwiazdy i globetroterow, bo ich korporacja prowadzi za reke przez jakis tropikalny swiat.

Skomentuj

