Wspinaczka

Yangshuo jest najlepszym i najbardziej zorganizowanym miejscem do wspinania w całych Chinach. Ma też aspiracje do pierwszego  miejsca w Azji doganiając powoli Tajlandię. Obecnie znajduje się tu pół tysiąca sportowych dróg wspinaczkowych jedno- i wielowyciągowych rozrzuconych wśród najbardziej malowniczych krasowych wzgórz na Ziemi. Wszystko pośród uroczych wiosek i pól ryżowych oraz dostępne w zasięgu krótkiej przejażdżki rowerem. Nieograniczone są możliwości pokonywania dziewiczych ścian skrytych w rozlicznych dolinach i bambusowych lasach.

Z takimi możliwościami, wspinaczka musiała mnie tu wcześniej czy później znaleźć, a że wspinam się z przerwami od kilkunastu lat, wiedziałem co robić. Po pierwsze unikać spadania. Za każdym razem kiedy ktoś wykręca kurze udko, czy skrzydełko, mi przypomina się odgłos mojej kostki chrupiącej na lodowcu w Rosji po krótkim upadku.

Nadal lubię wspinaczkę białą (bez liny), ale w wersji „deep water solo”, czyli popularnej tu wspinaczki nad głęboką wodą. W razie upadku wpada się do rzeki Li. Tylko magnezja zamaka. No i można się przeliczyć, o czym wiem po tym, jak to wspinałem się kiedyś w Czarnogórze i nie trafiłem w morze Adriatyckie, tylko w skały.

Ponieważ ściany mam tu dookoła, to wspinam się teraz niemal codziennie- głównie podczas trzygodzinnej przerwy na lunch. Przypomina mi to nieco uprawianie sportu w piekarniku, bo jest piekielnie gorąco, wszystko się nagrzewa, a skały czasem aż parzą. Ja widzę w tym jednak jedną zaletę. Kiedy plątam się po chaszczach w poszukiwaniu jakiś przyjemnych skał na free solo i kiedy wspinam się na coraz wyższe półki w poszukiwaniu jaskiń, wiem że przed upałem chowają się moi najwięksi wrogowie, których z pasją nienawidzę- węże.

Pokaz slajdów wymaga JavaScript.

Skomentuj

