Kontrakt

Nastał utęskniony dzień w życiu każdego bezrobotnego. Wezwano mnie do biura. Wiedziałem, że może być tylko dobrze, albo nie dobrze. Okazało się dobrze. Dyrektor wyciągnął kontrakt do omówienia. Jest on poufny, ale nie omieszkam podzielić się punktem IX podpunktem 7 zgodnie z którym zobowiązany jestem „nie naruszać  praw, dekretów i regulacji rządu Chińskiej Republiki Ludowej i nie naruszać wewnętrznych praw oraz szanować moralne standardy i zwyczaje”. W rozwinięciu zostało mi to wytłumaczone jako min. zakaz prowadzenia dyskusji na temat religii i Tybetu, zakaz krytyki rządu, zakaz randkowania z uczennicami i kilka jeszcze innych zakazów.

Walnąłem podpis i poleciałem do knajpy, gdzie spotykają się nasi nauczyciele. Na śmierć zapomniałem o popołudniowych zajęciach. Moi współlokatorzy szybko dołączyli do mnie spędziliśmy pół nocy grzmocąc z radością tequilę. Na koniec zostałem już tylko z samą barmanką popijając nalewkę z węża. Następnego dnia zjawiłem się w pracy (jeszcze jako wolontariusz) kompletnie zmięty i ledwo stojący na nogach. W ustach miałem posmak jakbym całą noc żuł portfel- wynik kaca po napitku z węża.

Wyglądało na to że mam pracę i jestem częścią ekipy, która wszystkim się już zajmie. Ponieważ kończyła mi się wiza, kolejnym krokiem było opuszczenie Chin i załatwienie za granicą wizy pracowniczej. Kolejny przystanek- Hong Kong.

Lista 10 rzeczy do zrobienia w Chinach:

2)      Znaleźć pracę

3 uwagi do wpisu “Kontrakt

    • Kolega chyba złamał któryś z podpunktów kontraku, bo już dośc długo nie ma nowych wpisów. Moralna zasady i zwyczaje, czy randkowanie z uczennicami? He?

Skomentuj

