Rózga od Mikołaja

Zwykły wpis

 

Wygląda na to że wkurzyłem świętego Mikołaja. I za karę odciął mi prąd. I wodę. Z tym drugim nie ma problemu, bo mam czterdzieści litrów rezerwy na taką chwilę. Lodówka nie działa, ale to też nie problem, bo na zabudowanym balkonie mam minus dwadzieścia. Tylko gotować muszę na malutkiej kuchence turystycznej.

Wszystko przez mongolskie dzieciaki które miałem w jednej grupie. Raz zaczęły się strasznie wypytywać co sądzę o Mikołaju i czy naprawdę przynosi mi prezenty i lata saniami. Co miałem powiedzieć? To przecież dzieci. Oczywiście że lata i co roku przynosi mi coś fajnego. Ale jak? No przez dziurkę od klucza albo kaloryfery jak zamki są antywłamaniowe. A kiedy? W mikołajki albo święta, zależy czy wierzysz papieżowi czy koka koli. A do nas nigdy nie przychodzi.  Bum! Uderzyło mnie, że Mikołaj nie zagląda do Ułan Bator, a dzieciaki wiedzą o nim tylko z filmów, ale nigdy nic nie otrzymały. Nie wiedziałem co zrobić. Zabrnąłem za daleko żeby się wycofać. Musiałem im też więc powiedzieć o byciu grzecznym i liście na parapecie. Zobaczyłem kilka błysków w oczach. List! Więc tak to działa.

Przez jakiś czas gryzło mnie sumienie. Gdzieś tam kilka dzieciaków gryzmoliło cyrylicą życzenia do Mikołaja. Myślałem o znalezieniu domów tych dzieciaków i zostawieniu prezentów pod drzwiami. Zdecydowałem jednak, że zostawię to między nimi a Mikołajem. Teraz jest więc w Ułan Bator grupka dzieci piszących do niego listy i ten nie ma wyboru. Musi do UB zaglądnąć. I chyba jest na mnie za to wściekły. Nie dziwię się, bo z góry miasto w grudniu wygląda jak na załączonym wyżej zdjęciu. Poducha ze smogu produkowanego przez dystrykt jurt i nic ponadto. Sam na jego miejscu starałbym się unikać międzylądowań w takim miejscu. Renifery będzie musiał oddać do pralni. Słyszałem o misjonarzach którym lekarz po kilku latach pobytu w UB kazał ograniczyć palenie. Powiedzieli że nie palą bo są mormonami. No to kazał pomyśleć o ograniczeniu życia w Ułan Bator.

Jestem zdania, że na wjeździe do miasta powinien być napis Ułan Bator albo zdrowie- wybór należy do Ciebie. Choć to jeszcze bardziej odstraszyłby Mikołaja.

Jedna odpowiedź »

Dodaj komentarz

